13 Ağustos 2013 Salı

Yaşadığım Yer: Sinop-Boyabat


          Niye bu kadar uzun zaman ara verdim yazmaya bilmiyorum. Aslında yazmayı çok istiyorum, çok da hevesli başlamıştım blog yazmaya ama sanırım vaktimi iyi kullanamadım bu konuda. Bu yazımda size yaşadığım yerden bahsetmek istiyorum.
           Beni tanıyanlar Sinop-Gerze'li olduğumu bilirler. Hep de orada yaşadım ama geçtiğimiz Ekim ayında eşimin iş değişikliği sebebiyle Sinop'un başka bir ilçesine Boyabat'a taşındık. O günlerde çok bunalıma girmiştim. Önceki postlarımda yüzeysel de olsa bahsetmiştim. Niye derseniz herkes Boyabat'ın pek güzel bir yer olmadığını söylemişti. Gerze küçük bir ilçe ama deniz kenarında olduğu için sosyal anlamda çok gelişmiş bir ilçe. Boyabat daha iç kısımda denizden uzak bir ilçe. Annemlerden uzaklaşacak olmam da cabası oldu tabii. Neyseki işler yolunda gitti istediğim gibi bir ev bulabildik, her haftasonu da Gerze'ye gidebildik. Boyabat'ta ki arkadaşlarımızla çok sağlam dostluklar kurabildik. Ama gerçekten sosyal anlamda biraz geride kalan bir yer. Pastaneler dışında oturup kahve içebileceğiniz bir yer yok. Neyi meşhur derseniz boğazlarına çok düşkün boyabatlılar. Sırık kebabı en ünlü yiyecekleri. Adım başı kebapçıya rastlayabilirsiniz. Bir de pirinçleri çok meşhur. Gercekten de boyabat pirinci çok lezzetli. Zaten pilavsız sofraya sofra demezlermiş :) Burada en çok hoşuma giden yer kalebağı piknik alanı oldu. Harika yapmışlar. Boyabat'ın ünlü kalesinin eteklerinde çok güzel bir piknik alanı. Boyabat kalesine gelince tüm heybetiyle şehrin üzerinde yükseliyor. Rivayete göre bu kaleye çıkan 7 sene Boyabat'tan gidemezmiş. Ben henüz çıkmadım niyetim de yok :) Boyabat'la ilgili şimdilik aklıma gelenler bunlar. Daha tam olarak öğrenmiş değilim yani burayı. Sanırım psikolojik olarak da kendimi engelliyorum. Çünkü Gerze'den sonra burada yaşamak bizim için biraz zor oldu. Özellikle bu zorluğu yaz geldiğinde anladık. Önceleri dışardan gelenler gerze çok güzel dediklerinde anlamazdım bu kadar neyini beğeniyorlar derdim ama uzak kalınca anladım değerini. Hani kaybedince anlaşılırmış ya herşeyin kıymeti öyle oldu. Neyseki çok uzak değil de haftasonları kaçabiliyoruz. Şimdi sizi Boyabat resimleriyle başbaşa bırakayım bakın ben nasıl bir yerde yaşıyorum :) şehir resimlerinden çok kale ve kalebağı resimlerini paylaştım. Çünkü Boyabat'ın en güzel yerleri oralar :) 
          Daha önce gerzeyle de ilgili bir post yazmştım ama detaylı depildi ilerleyen postlarımda Gerze'den daha detaylı bahsedeceğim. Görüşmek üzere :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder