14 Mayıs 2012 Pazartesi

Anneler Günümüz Kutlu Olsun :)

            Sen gelince ben en çok sevmeyi öğrendim… Doyasıya, içine sokarcasına, her şeyden vazgeçercesine sevmeyi… Seni ilk kez göğsüme koyduklarında sıcaklık ne demekmiş onu öğrendim..
Senin sıcaklığını, aylar sonra düşündüğümde hala sol kolumda hissettiğim aynı yakıcılıktaki sıcaklığını…Uykusuzluk ne demekmiş öğrendim. İlk doğduğunda her yarım saatte bir uyanıp nefesini dinlemeyi… Seni mışıl mışıl uyurken seyretmenin dünyadaki en tatlı uykuya bile bedel olduğunu…Sahip olmayı… Dünyadaki her şeye sahipmişçesine gururla bakmayı, bir mucize meydana getirmenin ve ona sahip olmanın muhteşemliğini... Kendinden başkasının sorumluluğunu almayı ve bunun nasıl da heyecan verici ve korkutucu olabileceğini… Hayatta ilk defa “Başarabilecek miyim? “ sorusunu sormayı… Gülmeyi öğrendim sonra, gerçek bir kahkaha atmayı… Uyuman için gözünün içene bakıp, fazla uyuduğunda ise kokunu özledim… Özlemeyi öğrendim…Mutluluğu öğrendim.. Delicesine mutlu olmayı… Her akşam kafamı yastığa koyup şükretmeyi… Huzuru öğrendim… Sen yatağında uyurken, odamıza yayılan bebek kokusundaki huzuru… Eşimi yalnızca aşık olduğum adam olarak değil, senin baban olarak sevmeyi öğrendim.. Beni anne yaptığı için daha çok daha çok sevmeyi öğrendim… Acele etmeyi öğrendim… Yemek yaparken, duş alırken, tuvaletteyken… Hayatı acele yaşamayı ve geri kalan tüm zamanımı sana verebilmeyi öğrendim… Gözyaşının içimi nasıl da acıtabildiğini… Ağlamaman için her türlü şaklabanlığı yapabileceğimi öğrendim… Kıskanmayı öğrendim… Herkesten ve her şeyden kıskanmayı… Seni kimseyle paylaşamayacağımı… Annemi anlamayı… Ona kızmamayı ve teşekkür edebilmeyi öğrendim… Zamanın acımasızlığını öğrendim.. Şimdilerde tek bir bacağının bile içine sığmayacağı küçücük tulumlarının, bir gün bana destan yazdırabilecek kadar anlamlı olduğunu… Zamanın geçtiğini… Senin büyüdüğünü ve geçen hiçbir anın geri gelmeyeceğini… Hayat ne demekmiş yaşamak ne demekmiş sen gelince öğrendim bebeğim…
Annelik gerçekten müthiş birşey... Başta kendi annem olmak üzere bütün annelerimizin anneler günü kutlu olsun...


 

7 yorum:

  1. Öyle güzel anlatmışsınki doğumuma yaklaşık 6 hafta kaldı hormonlar zaten üst sınırda ağladım...Öyle içten öyle güzelki bebeğinle eşinle nice güzel mutlu sağlıklı yıllarınız olsun canım, biraz geç ama anneler gününde kutlu olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi ben de alıntı yaptım okuyunca çok duygulandım senin tavandadır şimdi hemen geliverir gözyaşların ben de öyleydim hala öyleyim anne olduktan sonra insan sanki daha bir hassaslaşıyor.çok teşekkür ederim canım senin de anneler günün kutlu olsun :)

      Sil
  2. anneler gunumuz kutlu olsun annelık cok baska gercekten umarım her ısteyen anne olur..sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler gerçekten annelik çok başka insan yaşayınca anlıyor bunu allah herkese nasip etsin inşallah bu güzel duyguyu yaşamayı

      Sil
  3. evet tum annelerimizin gunu kutlu olsun :)
    blogunuzun yazi tipini cok begendim açik buyuk ve sirrin bir yazi :)paylasim için tesekurler !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) ben de özellikle okunabilir olması için bu yazı tipini tercih etmiştim demek ki doğru yapmışım sevgilerle :)

      Sil
  4. Anneliği ne kadar güzel anlatmışsınız, bayıldım... Henüz ne demek olduğunu bilmesem de gerçekten çok içten ve hoş bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil