6 Mart 2012 Salı

Bebek Hazırlıkları-2

1. KIYAFETLER
       Hastane çıkışlarını alarak işe başladım. Gerçekten de işime çok yaradılar. Kış bebeği olduğumuz için bol bol uzun kollu body aldım. Bodylerimiz chicco ve mothercare'den alındı. Özellikle mothercare'in desenleri çok güzel. Ama ilk günler chicco'nun bodyleri daha iyi omuz kısmı çıt çıtlı olduğu için açılmıyor. Fakat kalıpları biraz küçük onu düşünerek almakta fayda var. Bu kıyafet konusu aslında çok kişisel. Fazla almayın diyorlar ama insan kendine engel olamıyor hele de ilk bebekse. O yüzden içinizden ne geliyorsa onu yapın diyorum ben bu konuda. Ben kıyafetlerini alırken Eko-Tex belgesi olmasına dikkat ettim. Yani kumaşında, boyasında kanserojen madde bulunmaması, ekolojik ürünler olması anlamına geliyor. 
         Kıyafetlerimizi yıkamak için ise Dalin'in sıvı bebek deterjanını aldım. Yumuşatıcısı da var ama yumuşatıcı normalde de zararlı olduğu için kullanmaya gerek görmedim. Sabun tozunu da kıyafetlerde tortu kalıyor dedikleri için almamıştım. Ama ilk günlerde kıyafetlere malum lekeler bulaşabiliyor ve sabun tozundan başka birşey de bu lekeleri çıkarmıyor. Doğaç gazlı bir bebek olduğu için hala kıyafetlerimize bulaşabiliyor. Eğer malum leke bulaştıysa Hacışakir sabun tozunu suyla köpürtüyorum ve 1 gece bekletiyorum ertesi gün sudan geçirip dalinle yıkıyorum. Hiçbir şey kalmıyor, tertemiz oluyor. 

        2. BİBERON:
             Aslında biberon almayı düşünmüyordum çünkü bebeğim beni emecek, sadece anne sütüyle beslenecek diye şartlamıştım kendimi ama sezeryan doğum yapınca ilk günler sütün gelmesi biraz zor oldu. Bu nedenle iyiki de almışım dedim. İlk 1-2 gün, günde 1 defa yarım ölçü mama vermek zorunda kaldık. Neyseki bebeğim beni emmeye başladı da biberonu rafa kaldırdık.
            Biberon markası olarak Avent ya da Dr.Browns almayı düşünüyordum. Aldığım yer annelerin Dr.Browns'tan daha memnun olduğunu söyledi. Ben de Dr.Browns aldım. Bu biberonun özelliğine gelirsek içinde bebeğin beslenirken hava yutmasını önleyen, doğal akış sağlayan bir aparat var. Bebekte gaz oluşumunu engelleyen bir biberon. Biz şu an kullanmadığımız için kişisel görüşümü yazamıyorum.

   3.EMZİK:
           Bu emzik konusu çok karışık. Çünkü aslında emeceği emziği bebek kendi seçermiş. Ama yine de bir emzik almakta fayda var. Tabi bebeğinize emzik verip vermemek sizin kararınız. Ben bebeğe emziği çok yakıştırıyorum. Damak yapısını bozar dedikleri için tereddütteydim ama şimdi iyiki de vermişim emziği diyorum. Gerçi biz sadece uykuya dalarken emzik emiyoruz onun dışında henüz bir alışkanlığımız olmadı. Emzikte tercih ettiğim marka Avent. Bebeğim de hemen aldı bu emziği. Yine hava yutmasını önleyici bir emzik. 


    4.BEBEK BEZİ: 


          Bebek bezi olarak Prima premium care ilk tercihim oldu. Daha sonra yine primanın yeşil paketini kullandık ama memnun kalmadım. Anne sütüyle beslenen bebeklerin kakaları sulu kıvamda oluyor ve premium care sıvı kaka emici özelliği sayesinde dışarı taşmaları gerçekten önlüyor. 

     5. ISLAK MENDİL:


         Islak mendili yazmayı unutmuşum, hemen ekliyorum. Unibaby'nin yenidoğan ıslak mendilini kullanıyorum. Hiçbir katkı maddesi ya da parfüm içermiyor, sadece su ve pamuktan oluşuyor. Aslında ilk günler ılık su ve pamuk kullanırım sonra bu mendile geçerim diyordum ama hastanede kullanmaya başlayınca devam ettim. Kesinlikle pişik olmadık. Tavsiye ediyorum. 5.yıla özel paketlerine nazar boncuğu da koymuşlar. Bebeğimin odasında her yer nazar boncuğu oldu :) size tavsiyem bol bol stok yapın, ilk günler ne mendil ne de bez dayanmıyor :)

20 yorum:

  1. Bende kızıma chicco badiler almıştım ve çok memnun kalmıştım.Dediğin gibi tek sorun kalıpları küçük,biraz büyük almak daha iyi olur.İlk 2 yıl dalin'in detarjanı ve yumşatmasını kullanmıştım.Güzel kokuyor.Bebek bezi kesinlikle prima diyorum.Ben çalışan bir anne olduğum için Avent'in biberonu ve süt saklama kaplarını kullanmıştım.Çokta memnun kaldım.Sizde bebeğinizi iyi günlerde büyütün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim amiin :) tercihlerimiz aynıymış demek ki çok güzel ben sadece çalışmadığım için sütümü sağmadım henüz ama aventin süt sağma makinesini almayı düşünmüştüm gerçekten avent çok iyi marka bebekler için.

      Sil
  2. Süt sağma makinam medela'ydı çokta memnun kalmıştım.Benden sonra 2-3 arkadaşa daha verdim kullanmaları için onlarda çok memnun kalmışlardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. medelayı da duymuştum swing modelini çok övüyorlardı. eğer almam gerekirse 2 markadan birini tercih edicem

      Sil
  3. Çok güzel bi post yine ve karar verdiğim şeylerden memnun kalmış olmana ayrıca sevindim canım,biberon bebek bezi emzik almak istediklerim deterjan olarak ilk aşamada e-bebekde bi deterjan var sanırım onu tercih edicem ama sonra kesinlikle daline geçicem ve lekeler için uyguladığın yöntemide ayrıca beğendim sabun tozunuda alayım bende.Mothercare bodylerinin yaka kısmının çok acık oldugunu okumuştum ve bende hep ordan aldım çokmu kötü duruyor kafama takıldı şimdi,hoş yapabilceğim bişi yok olmadı gizlice çıtçıt dikerim diyorum ama bide sana sormak istedim canım.çok kötü durmuyor demi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım beğenmene sevindim :) sen söyleyince baktım e-bebeğe sodasan deterjanı diyorsun sanırım görmemiştim ben onu görseydim alırdım daha yeni 1 kutu dalin aldım ama ondan da isteteyim doğal bir deterjanmış görmemiştim nasıl kaçırmışım şaşırdım :) o deterjanın leke çıkarıcısı da varmış belki malum lekeleri de çıkartıyodur.mothercare bodylerin yaka kısımları açık ama kötü duracak şekilde değil yani üştmesi açısından ama ben kullandım birşey olmadı çokta beğeniyorum hatta artık chicco nun bodylerini değil mothercare in bodylerini giyiyoruz.

      Sil
    2. Ewt canım sodasan deterjan düşünüyorum,yine bi forum sayesinde tanıştığım anne adayı bi arkadaşımda dalin düşünürken görevli bayan bunu daha çok övmüş bende en azından tüm kıyafetlerini yıkayıp yerleştirirken hatta memnunda kalırsam onunla devam edeyim diyorum, doğal bi deterjanmış.Ama forumlardada çoğu anne dalin kullanıyor ve cokda memnun dönüşümlü kullanırım olmazsa.Kötü durmamasına sevindim üşütmemesinide onayladın içim şimdi içim daha rahatladı teşekkürler,kocaman sevgiler...

      Sil
    3. sodasan pek bilinmediği için çoğu anne dalin kullanıyor olabilir ben de bilmiyordum daline daha kolay ulaşılabiliyor.ama sodasan yazanlara göre doğal bir deterjan sanki daha iyi gibi.ben de çok memnunum dalinden ama doğallık açısından hangisi bilmiyorum. benden de sana kocaman sevgiler :)

      Sil
  4. Merhaba. benim de biberon aldığım yer dr.browns'u çok övdü ben de aldım.ilk 6 ay biberona ihtiyacımız olmadı zaten.6. ayımızda da su ve devamsütü vermek için kullandım. ama bir kaç kez kullandıktan sonra değiştirdim.temizlemesi biraz zor olduğu için hijyen açısından içim rahat etmedi.umarım sen memnun kalırsın.Prima premium care ve unibaby'i ilk gündenberi kullanıyoruz oğlum hiç pişik ve alerji olmadı.Her bebeğin ve her annenin tercihleri aynı olmuyor,ama naçizane fikirlerimi paylaşmak istedim.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba biz de henüz biberon kullanmadık ama geçenlerde bir yere giderken yanıma almak istedim temizlemesi gerçekten zormuş dediğiniz gibi içim hiç rahat etmedi hijyen açısından o yüzden avent alabilirim ben de kullanacağım zaman.

      Sil
  5. ne güzel telaşlar daha dün gibi geliyor bana ama,
    başımdan geçeli tam 2.5 sene oldu :))

    sağlıkla

    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok güzel telaşlar alışveriş yapmayı çok severdim ama insanın kendi bebeğine çocuğuna birşeyler alması kadar güzel birşey yokmuş çok teşekkürler sevgiler :)

      Sil
  6. 1. dalınnnnn super 2. brown 3. emzık yok :) 4. papmpers gece 5. pamper ve huggıes 5.:)) mukemmmellllllllllllllllllllllllll

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emziği biz de pek kullanmıyoruz sadece biraz huzursuzlandığımızda ve bazen uykuya geçişlerde :)

      Sil
  7. hazırlıklarınız cok yerinde..sağlıkla bebişinize kavusun

    blogger anneler birbirini izliyor, ben seni izlemeye aldım, bende seni bloguma beklerim-->tamzamanlianne.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. bloguma hoşgeldiniz ben de sizi izlemeye aldım :)

      Sil
  8. Bebeğini sağlıkla, mutlulukla büyüt :)
    Bizimki yaz bebeği olacak inşallah. Yazın küçücük bebek ne giyer şaşırmış durumdayım :) İlk kızım kış bebeğiydi. Zıbınlar, tulumlar, badyler tamam. Ama yazın nasıl olacak bilemiyorum :)
    Blogger annelerindenim, bana da beklerim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz bloguma çok teşekkür ederim amiin :) ben de kışın ne giydireceğimi şaşırmıştım insan bilemiyor ilk bebek olunca ama hiçbir zaman çok giydirme taraftarı olmadım iyi de yaptım sanırım. 2.bebeğim yaz bebeği olsa yine şaşırırım herhalde :) ben de sizi izlemeye aldım. minik bebeğinize sağlıkla kavuşmanız dileğiyle sevgiler :)

      Sil
  9. kesinlikle paylaştıkların süper.bende aynılarını aldım.bu ara ben blogger annelerin nasıl izlenceğini blemiyormm yardım istiyorm
    http://kelebekkizim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bloguma hoşgeldiniz çok teşekkür ederim ben de sizi izlemeye aldım ama sorunuzu anlayamadım :) sevgilerle :)

      Sil