26 Şubat 2012 Pazar

Rotavirüs Aşısı..

            Merhaba herkese. Bu rotavirüs aşısı konusunda gerçekten çok kafa yordum. Bilmiyorum benim gibi bu kadar çok muallakta kalan oldu mu bu aşıyı yaptırma konusunda. Bu süreçte öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak istedi.
           40 günlük olduğumuzda doktorumuz 2.ay aşılarıyla beraber bu aşıyı yaptırmamızı önerdi. Doktorumuz Samsun'da yenidoğan uzmanı bir profesör ve alanında gerçekten isim yapmış, iyi bir doktor. Kendisi ayrıca benim de doktorumdu. Bebeğimi ona getirmemin nedenlerinden biri de bu. O yüzden tavsiyelerine güveniyoruz.
           2.ay aşı zamanı geldiğinde doktorumuzu aradık diğer aşılarla birlikte yapılmasının bebeğe ağır gelip gelmeyeceğini sorduk o da beraber yaptırın ağır gelmez dedi. Biz de eczaneden rotavirüs aşımızı aldık ve aile sağlığı merkezine gittik. Oradaki bebeğimizin takibini yapan ebe aşının diğer aşılarla ağır gelebileceğini 1 hafta sonra yaptırmamızı ayrıca aile hekiminin bu aşıyı pek önermediğini onunla konuşmamızı söyledi. Tabi bizim kafamız hemen karııştı. Ya ağır gelirse dedik bu seferde ve aşıyı o gün yaptırmadık. Aile hekimiyle görüştüğümüzde ise bu aşnın gerekli bir aşı olmadığını, sadece maddi kaygılarla piyasaya sürülmüş bir aşı olduğunu söyledi. Bizim kafamız tabi hep karıştı. Kuzenim doktor olduğu için onu aradım. Kendisinin de bebeği var ama o yaptıramamış çünkü zamanını geçirmiş. Çocuk doktoru arkadaşının kendi çocuğuna yaptırdığını o yüzden yaptırmamı söyledi. Çevremdeki diğer annelere sorduğumdaysa kimi yaptırmış kim yaptırmamıştı. Yani doktorları ne derse onu yapmışlardı. 
          Ben aşı hakkında biraz daha bilgilenmek için aşıyı araştırdım. Rotavirüs çoğu annenin de bildiği gibi ağır ishale neden olan virüs grubunun adı. Çocukluk çağında görülen bu ağır ishale karşı geliştirilmiş bir aşı bu. Sağlık bakanlığının zorunlu aşı takviminde yer almıyor bu aşı yani maddi olarak aşıyı devlet karşılamıyor özel bir aşı. Bu aşı piyasaya ilk sürüldüğünde bir toplatılma aşaması olmuş. Sanırım şimdi yaptırmayın diyenler o nedenle diyor. Şu anda satışta olan aşılar ise güvenliymiş. Ama bu aşı konusu tamamen aileye kalmış bir durum. Yani doktorunuz ne derse ya onu dinlersiniz ya da dinlemezsiniz. Benim eşim yaptırmamızın daha doğru olacağını söyledi o yüzden ortak kararımızla aşıyı yapırdık.
          Rotavirüs aşısı 2 marka olarak satılıyor. Biri 2 doz şeklinde biri 3 doz şeklinde yapılıyor. Biz 2 doz olan aşıyı yaptırdık. Bu aşıyı yaptırın ya da yaptırmayın gibi birşey diyemiyorum maalesef tamamen ailenin kararına kalmış bir konu.
          Tüm bebeklere, çocuklara mutlu, sağlıklı günler diliyoruumm :)  

          

3 yorum:

  1. Ben zaten herhangi bir konu hakkında bilmeden yorum yapanları anlamıyorum!! Bilmediği gibi bilenide bildiği konu hakkında tereddüte düşürüyorlar. Bizde rotavirüs aşısını 2 doz olarak yaptırdık. Bende senin gibi araştırdım nette. Tabi doktorumuzlada görüştük. Sanırım bu gibi konularda doktorumuza güvenmek gerek. Zira 6 yıl tıp okuyan o :) yan apartmanda "bence gerekesiz yaptırmayın" diyen komşu değil :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle canım ben de anlamıyorum. yorum yapmak herkesin çok hoşuna gidiyor nedense. neden diye sorulduğunda ise cevap alamıyorsun nedenini bile bilmiyor çünkü. evet biz de öyle düşündük ve doktorumuza güvendik yaptırdık. cumartesi günü gittiğim avm de çocuğunun rotavirüs olduğunu söyleyen ve bu aşıdan haberi olmayan anneyi görünce ne kadar doğru bir karar verdiğimizi anladım zaten :)

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil