27 Şubat 2012 Pazartesi

Reflü...Cumartesi...Samsun

              Bebeklerde reflünün çok sık karşılaşılan bir rahatsızlık olduğunu duymuştum ama benim bebeğimde olabileceği hiç aklıma gelmemişti. Ta kii gazını çıkarttıktan hemen sonra oluşan kusmalarından şüphelenene kadar.
              Doğaç çok gazlı bir bebek olmasına rağmen gece uykularımızda pek sorun yaşamıyorduk çok şükür. 2 aylık olduğumuzda kesintisiz 5-6 saat uyuduğu oluyordu. Fakat son zamanlarda bu 4 saate düşmüştü. Normalde bebeklerin büyüdükçe gece uyuma sürelerinin artması, gündüz uyanık kalma sürelerinin azalması gerekiyor ama biz de tam tersi olmaya başlamıştı. 4 saat uyuyup uyanıyor emziriyorum tekrar uyuyordu. Gündüzleri de sık sık ama az emmeye başlamıştı. Yani onun emmesini engelleyen bir şey vardı. Sütüm mü yetmiyor acaba diye düşünmeye başladım o zaman ama sütüm de vardı. Sonra her gazını çıkarttıktan sonra ya yutkunup birşey yuttuğunu, ya da az kustuğunu ya da fışkırarak kustuğunu farkettim. Cuma günü 2 kez üstüste fışkırarak kusunca eşimi aradım hemen o da doktorumuzu aramış. Doktorumuz reflü olabileceğini, hemen gelmemiz gerektiğini söylemiş. Cumartesi günü anneannemizi de alarak Samsun'a doktorumuza gittik. Doktorumuz Doğaç'ın reflü olduğunu bu nedenle kusmalarının olduğunu, emerken midesinden gelen acı yüzünden emmeyi kısa kestiğini söyledi. Gece uykuları da o yüzden bölünüyormuş. Bu sorunu azaltmak için yatağını yükseltmemiz gerektiğini söyledi. Yastık kullanımı içinse 2 yaşına kadar önermediğini, yatağın baş kısmını alttan destekle yükseltmenin daha doğru olacağını söyledi ve reflü için 2 tane ilaç verdi. 3 ay kullanacakmışız bu ilaçları. İnşallah kısa sürede geçer de bebeğim rahat eder. Çok şükür gelişimimiz çok iyiymiş. Bu da bizi çok mutlu etti. Gitmişken sünnet konusunu sorduk. 2 yaşına kadar yaptırabilirsin ama 2-7 yaş arası önermiyoruz psikolojisi açısından dedi. Biz henüz karar vermedik ne zaman yaptıracağımıza.
             Samsun'a gitmişken biraz gezelim dedik. Malum ben evden pek dışarı çıkamıyorum kış bebeği olunca böyle oluyor. 1-2 avm gezdik, yemek yedik, Doğaç'a ciciler baktık sonra yine yola koyulup Sinop'a evimize döndük. Doğaçla beraber dışarı çıktığımda kendime dert edindiğim tek şey emzirme kısmı. Emzirme önlüğü almakta hep tembellik ediyorum. Allahtan avm lerin bebek bakım odaları var. Gerçi oraların da hijyenine pek güvenmiyorum. İlk gittiğimiz Makro AVM yi kutluyorum gerçekten temiz, ferah bir bebek bakım odaları var. Ama benim her zaman gittiğim, içinde bir çok çocuk mağazası bulunan Yeşilyurt AVM nin bebek bakım odası ise küçüklüğüyle, darlığıyla beni gerçekten şaşkına çevirdi. Umarım bir an önce daha ferah bir alan yaratırlar bebekler için. İşte cumartesi günü çekilmiş Doğaç beye ait bir kaç kare :)










          

9 yorum:

  1. sunnetini ne kadar kucukken yaptirirsan o kadar iyi hem sizin hem bebek icin.Herkese bunu tavsiye ediyorum ben.Cunku biz 7 aylikken yaptirdik lokal anesteziyle (lokal tercih edilmeli ) ama aci hissetmesede ve kisa sursede (15 dkka fl) operasyon tamda hareketli oldugu donemde olunca o kadar sure yatmak ve ellerinden ayaklarindan tutulmus sekilde sabit kalmasi sonucu baya bi aglamisti kalkmak icin.sonrasinda 2 gunde rahatliyorlar 1-2 krem veriyor doktor o kadar zaten bezleri oldugu icin rahat oluyor.Bu yuzden ilk 3 ay icinde bence yaptirmak cok daha iyi nacizane fikrim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de küçükken yaptırmanın daha iyi olduğunu, daha çabuk iyileştiğini bez olduğu için rahat olduğunu duymuştum aynı şekilde. o gün doktorumuz yazın yaptırabilirsiniz dedi tam da sizin gibi hareketli olduğumuz döneme geliyor o zaman. bu aklıma gelmemişti hiç. çok teşekkür ederim 3.5 aylığız şu an eşimle konuşayım bu konuyu :)

      Sil
  2. çok geçmiş olsun minnoşa ya üzüldüm reflü olmasına.neyse hemen fark etmişsin ilaçlarla rahatlar inşallah.Bende yeşilyurt avmnin bakım odasını hiç beğenmedim kesinlikle katılıyorum ama yinede çoooook seviyorum orayı denizin karşısında oluşundan mı ne bilmiyorum ama:)))samsuna her gidişimde mutlaka uğramam lazım yeşilyurda yoksa rahatsız oluyorum.doğaç bey pek yakışıklıymış annesi maşallah öpüyorum onu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim hemen farkettiğim iyi oldu aslında ilk değişiklik olduğunda sezinlemiştim ama pek huzursuzluğu olmadığı için bebektir dedim neyseki geç kalmadan ilaca başladık umarım kısa sürede geçer yavrum emerken çok zorlanıyordu kısa tutuyordu meğer bu nedenleymiş. size yazacaktım ben de samsunu görünce ben de her gittiğimde mutlaka uğrarım yeşilyurta oraya gitmezsem olmaz adet gibi birşey :)

      Sil
    2. bu arada çok teşekkür ediyor doğaç size :)

      Sil
  3. Kızım bebekken kusma sorunu yaşamadık ancak annem yürümeye başladığı hareketlendiği dönemde bile yemekten hemen sonra yatırmamaya özen gösterdi prensesi sırf reflü sorunu yaşanmasın diye.Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim.bana yeni doğduğunda çok kusar bebekler demişlerdi ama biz hiç yaşamamıştık kusma olayını.ben bebeklerde reflünün çok sık olduğunu okumuştum bunu önleme yollarını da biliyordum ve hep ona göre dikkatli davrandım. hemen yatırmıyordum bebeğimi mutlaka gazını çıkartıyordum biraz dik tutardım sonra yatardı ve ev tipi anakucağımızı çok kullanıyoruz biraz eğimli oluyor onlar biliyorsunuz. bir de emzirirken de çok dikkat ederim ben tutuşuma kesinlikle yatarak falan emzirmem hep belli bir açıyla tutarım ama ona rağmen yaşadık bunu. bundan sonra yaptığım işlemler de aynı değişmedi.sadece artı olarak yatağının baş tarafını yükselttik ve ilaca başladık.inşallah kısa zamanda geçer.çok teşekkürler.

      Sil
  4. ayy ne tatli bir bebek masallah allah annali babali büyütsün :)

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canıııım çok teşekkür ederim amiiin hoşgeldin hemen izlemeye aldım ben de seni :)

      Sil